Bermula dari Negeri Kedah ke Negeri Kelantan

Hello sahabat belog semua :)

mesti ramai yg terkezut beruk sebab apa tibatiba aku RAJIN sangat update belog sejak dua tiga hari nih . muehahaha jangan laa macam tuu . sebenaqnya jari jemari aku nih memang menyampah nak tet tet tet tet atas keyboard nih . tapi nak buat macam mana aku TERLAMPAU bosan . yes amatamat membosankan sampaikan sekarang dah pukul 3 pagi tapi aku still active macam burung hantu -.-' inilah padahnya tiduq siangsiang ! so bila aku dah bosan mula laa aku menggedik dekat sini , facebook , twitter , youtube and so on .

ohh macam mana aku dapat idea nak update cerita dekat sini ? pertanyaan yang sangat bagus hahah :D . xceli secara tak sengaja tadi aku terbukak folder wedding day . huhu . so cerita yang aku excited nak kongsi dengan hampahampa semua nih pasal wedding day lerhhhhh :) fyi , wedding nih dah berlangsung sebulan yg lepas . uhh lama kan . ye memang lama sangat dah aku nak update wedding day nih tapi biasa laa aku nie kan TERLAMPAU busy bagai -..-' ok jom dengaq cerita aku :)

ini cerita wedding Kak Niq dengan Abg Mat :)

xceli aku tak join rombongan dari kedah ke kelantan . hehe . kami p awal sehari , 31 Jan . destinasi pertama kami ialah kolompo , ahha means that Kuala Lumpur lerhh ! kami p tiduq umah Kak Nafsah dulu . kami sampai KL petang , so malam tuhh Kak Nafsah bwk kami jalan2 dekat SOGO . tapi malangnya takdok gambaq sebab kami memang terlalu letih . ahhhaaaa . fedup aku jalan kat KL . dengan sesak ohhmaigad . dengan orang2 yg sangat menakutkan . sepanjang aku jalan2 dekat area2 KL , beg aku nih sentiasa kena kepit kemas2 laa . ohh memang sangat2 bahaya . tapi best laa even penat .

so esok 01 Feb ,  pagipagi lagi kami dah ontheway ke Pahang . serius perjalanan yg 2nd terjauh dlm hidup aku . haha aku kan tak pernah jalan jauh -.- kami p Pahang , rumah Kak Solehah pulak . dari KL ke Pahang tak laa jauh sangat . dalam 2 @ 3 jam kalau tak silap aku . kami sampai dekat felda apa tah dekat Pahang tuhh . aku dah lupa nama tempat tuhh . hehehe . lepas kami dah cukup team , so kami pon terus bergerak ke kelantan melalui jalan yg sangat jauh . kami decide ikut jalan jauh iaitu ikut jalan Negeri Terengganu . such a long journey . rasanya macam kedah ke KL jaa masa dia ! aktiviti aku dalam keta hanyalah zzzzzzZZZzzzz ! haha . yela dah taktaw nak buat apa . takkan aku nak melompat2 plak kot . tak logik laa kan . haa kat sini ada laa sikit gambaq yg sempat ditangkap .

no 1 : apa motif pon tktaw laa tgkap signboard tuu
no 2 : tuu laa Kak Nafsah :) hehe
no 3 : pantai dekat terengganu . lupa nama pantai nih . 
so now , dah sampai kelantan , terus menuju ke homestay kat Tanah Merah . bersiap untuk majlis akad nikah malam tuu jugak . penat pon tk hilang lagi .

no 1 : pengantin lelaki + mak pengantin
no 2 : nie laa namanya rombongan cek kiah hehe
no 3 : si comel bersama ibu dia .
no 4 : tunggu turn .
dan akhirnya semua berjalan dengan lancar dengan hanya sekali lafaz . tahniah !
02 Feb , pagi tuhh kami semua shopping dekat Pasar Siti Khadijah sebelum nak p dewan untuk resepsi pengantin :) take a look .

kawasan sekitar Pasar Siti Khadijah 
Majlis Resepsi , Dewan D'Mawar Chelet , Tanah Merah
lepas majlis resepsi selesai , malam tuhh pulak kami jalan2 dekat Wakaf Che Yeah . err betui ke tak aku eja tuhh . haha belasah jew , tapi takdok gambaq laa masa kat situ . Wakaf Che Yeah nih lebih kurang up town laa . bukak sampai ke pagi .

so esok tuhh 03 Feb , kami pun balik . dalam perjalanan balik tuhh kami singgah makan dekat Banjaran Titiwangsa . memang ohhsemm sangat pemandangan kat situ . time tuhh hujan + angin + sejuk , so pemandangan tak berapa jelas sangat sebab kabus tebal . tapi sangat2 bernasib baik bila hujan dah mula reda , and angin pon halau kabus tuhh jauh2 and and aku dapat tengok sendiri dengan mata aku pemandangan dari atas bukit Bnjaran Titiwangsa . sebelum nih dok dengaq nama jaa , belajaq geografi laa katakan .


ahha nampak dok muka sakai aku yg baru bangun tiduq . sumpah lawak gambaq aku yg nih . haha .
so thats all for today . penat aku manaip . thank for spend uy time here . bye :)